Seni gerçeklerden koruyan şeyler

Bir şehir baskını bir iltica belki gasgsterleşmek biraz, belki bir gecenin ortasında iyice kararmış sokaklarda atılmış tetikçisi meçhul ardı ardına kurşun sesleri. İsmet özel şiirleri gibi yaşamak istedim hep. Keskin, en iyi darbelere sahip ve en iyi darbelere gebe. Hamleleri karanlıkta parlayan zihni okşayan ve kendine has bir musikisi olan. Ama hiç anlaşılmayan ve her anladığın şeyde yerli yersiz düğümler atan beyninde boşluk yaratan , boşlukları birbirine iliştiren, bağlayan.. Tanımlanamayan yeryüzü nesneleri, anlamını bilmediğin kelimeler ve o uçuşan poşet. Hiç bir şey anlatamamak çoğu zaman sorundur. Hiç bir şey kanıtlamayan teorilerle dolu her saat. İnsan söylediklerinden ...unuttum gitti. Gittim unuttu. Unutsun beni rahat eder. Ben onu unuttum rahat ettim. Birden bire gittim. Hep birde kaldım. Meğer hiç oynamamışım.yerimden yani. Oynamadan yerimden, parmaklarımı oynatarak bir diyalog. Aslında bir monolog. Dijitalin derin sularında annesi analog bir diyalog.

Yemek yiyodum. Afiyet olsun. Sağol naber. Ne olsun, iş güç. Senden. İyidir hoştur. Maşallahtır. Olsundu. Varsındı. Versindi. Sevsinlerdi. Dilbazlığını. Şahbaz da derler kimi yörelerdedi. Şahrazat. Rümembır rümembır. Rümembır fifth nüvembır. O günü ben de unutamam. Ben unuturum. Yeni bi başlangıç yapabiliriz. Yeniden sonlandırabiliriz yahut. O daha iyi olur. Sirkülasyon. İyi olan döner odanın içinde. İyi olan yok adamım. Adamın yok oldu iyi de oldu hani. Adamım yok olmaz. Kalbimizde yaşıyort. Kalbin yok olmaz adamın yaş-artsa. İyi olan yoksa, kalbimde adam varsa, kalbim kötü benim, iç. İçim fesarrttt. Fes takke ve külah yasaklandı yasaklanalı ve yeni dil çöreklendi çörekleneli aşkın ve kalbin dilinden dökülenler kan ağladı. Çünkü aşk hiç bu kadar kötü anlatılmadı. Adamın ağladı. Çünkü fesi yoktu artık ve sanat sadece boyamaktı üstü apaçık olanı. Diye şartladı kendini. Takkeler ve tekkeler ve zaviyeler yasaklandı yasaklanalı yeni dil dallanıp budaklandı budaklanalı ve iğdiş edilmiş tdk türkçesiyle yontuldu yontulalı güzel kelimeler rodosta sürgünde. Adam ağlamasın, fes yoksa melon şapka, cübbe yoksa frak vardır, nerede trak varsa orada braktır sloganı, vrak vraktır. Adamımı seviyorum çokça, gayrısı yalandı. Sanartta ş-art yoktur. Apaçık olanı boyamak ş-art değil seçenektir. Seçenek ş-art değilde nedir. Seçeneği seçmek şart-tır. Seçenek, seçen bir inek. İnek gibi çalışmak. İnek gibi seçmek. Seçenek seçenedek seçimine denk - olacağı söylenen elbette- bir renk bulamamak demek. Günümüz haritalarına bakana dek sabret. Hep verili coğrafyadan seçilidir kaçıp gitmek istediğin yahut bir süre bulunmak istediğin yerler. Ve yükseklik renkleri de seçenektir. Sarı yeşil kahverenk. Seçenekten kaçılamazsa şayet tartışmak da lüzumsuzdur gayet. Seçenek, seçen bir inek. İnek seni seçene dek seçiminin şaibeli olduğunu düşün dur. Eğer ki seçilirsen vardır bu seçimde isabet, biraz da keramet. Renk, renklerim adamıma denk, seçilemezsem köyüme geri dönerim. Köyüm dediğim yer haritaların yeşerttiği bir çöl. Oysaki rodos dedim, sürgün dedim, sürelim günümüze doğru gemimizi. Kaçıp gitmek mi. Kaçırıp gitmek isteriz adamımızı, inekler izin verirlerse. Yorma beni. . Çok bozuyon kafiyeyi. . Bağlı değilsin bir öncekine, unutuyorsun bir öncekini. . Bir iyimserlik seziyorum sözlerinin içinde, iyimserlik dolduruyor zorla içini. . . Oysa ki seçimlerin seçimi ve ineklerin ineği ve hatta renklerin rengi . . Yoruldum ben ya . Bayım, sizi yoran ne benim ne inek ne de öküz, amacım rahatlatmaktır adamımı, gördünüz. Kafiyeden anlamam bilirsiniz, şiirleri şairleri anmamaya çalışırım, bir maruzatım varsa, siz sevgili adamıma danışırım. İyimserlik zorla olmuyor, bu fakir emir ve görüşleriniz doğrultusunda konuşuyor. Yorulmayasınız. Renklerin dengisiniz. Ama bu öküz resmini ben çizmiştim. Evet. Ve bu şapkalıadamı sen çizmemiştin. Onu da ben bulmuştum. Ben çizmekten anlamam. Ben de anlamam. Anlarsın. Anlarım ama anlamazlıktan gelirim. Bir şeyden anlarsan çünkü. Başına iş alırsın daha çok iş çıkar daha çok yorgunluk ve seçenek ve inek ve renk. İşte bu çok doğru. Bi bktan anlamayanlar krallığına iltica etmekte fayda var. Olamaz böyle şey vize lazım. Yunan adalarına vize kalkmış diye duydum. Gidelim. Günübirlikte yok sadece. Günü birlikte geçiririz biz de. Cüretkarsın. Sevdiğim zaman. Kadersizim.

Hatırlayamadığım tüm diyaloglar adınıa dudaklarınızı kıpırdatın. Ben gerisini hallederim. Siz gidince unutuldular. Tüm diyaloglar. Unutuldular.

Yorumlar

yollardagezer dedi ki…
baba diyaloglar.
tanımlanabilen bilinçaltı nesneleri adına: esen kal.
azade dedi ki…
bir sürü şey yazmıştım
ama kayıt ol, anonim ol, sen olma ben olma zımbırtıları, hepsi gitmiş,
heryerde giriş sınavı:)
özetle
yazıyla olan tek bağın burasıysa, devam etmelisin demiştim, özellikle de bu tarzda
bir de
kelimelerle kavga etmekle ilgili bir şeyler demiştim, şifremi yine unutmazsam başka zaman yine derim, buraya kadar okudum şimdilik

selametle efendim