Aslında paran olacak..

Bu tempıleytin kötü yanı yazdıklarınızın yanında/altında tarih yer almaması. Bu yüzden kullanıcı paneline falan girip oradan kayıt tarihlerine bakıyorsunuz. Ben bakmıyorum o ayrı. Haliyle kendim meraklanıp kendi kendime yaramazlık yapıyorum.

Bu aralar beni rahatsız eden bazı şeyler yüzünden bir takım kararlar ya da karar almamalar olsa bile karar almış gibi akışına bırakmalar aldım. İkinci kısmın işi bozduğunun farkındayım.

En son kaldığımız yerden bu yana pek değişen bir şey olmadı-yukarıda aksini söylediğime bakmayın-. Evet, bir şeyler oldu ama aslında olmadılar.

Şu noktada başlığı acaba izafiyet kuramı yahut kuantum zımbırtısı gibi bir şey mi koymalıyım acaba diye düşündüm. O yaşları geçtim sanırım, bu yüzden göz ardı ediyorum.

Aslında size PVC hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Bilgi olduğu tartışılır, ne de olsa artık hayatımızda google var, bu yüzden okumuyoruz, şöyle bir göz atıyoruz vs. vs. vs.   Hayır buna da girmek istemiyorum direkt yazıyorum wikiden:
 "Polivinil klorür, (genelde kısaltılmış olarak PVC diye kullanılır) oldukça geniş kullanım alanı olan bir plastik. Kimyasal endüstrisinde en değerli ürünlerden biridir. Dünyada PVC’nin % 50’den fazlası yapı sektöründe kullanılır. Bina malzemesi olarak, PVC ucuz ve kolay monte edilebilirdir. Son yıllarda, PVC geleneksel yapı malzemeleri olan ahşap, beton ve kilin birçok alanda yerini almıştır. İdeal yapı malzemesi olmasına rağmen, çevre ve insan sağlığı için PVC hakkında kaygılar vardır.
PVC’nin kullanım alanları arasında, kapı ve pencere profilleri, vinil cephe kaplaması, boru ve tesisat malzemeleri , elektrik kabloları, döşeme, hobi malzemeleri sayılabilir. Esnek ve ucuz olması nedeni ile malzeme su ve atık su endüstrisinde boru hatları için çok yaygın olarak kullanılır. Son 50 yıldır sağlık sektöründe de kullanıma girmiştir.Parenteral kullanılan sıvıların, kan ve kan ürünlerinin torbalarında ve transfüzyon setlerinde, kateter, kanül ve drenlerde, stoma ürünlerinde ve daha bir çok yerde PVC’ye rastlamaktayız."
Bu, yıllardan beri her yanda, her köşe başında karşımıza çıkan seyyar PVC'cilerin bir nevi manifestosu olan "Sayın vatandaşlarımızın dikkatine! PVC ile kaplamayı ayağınıza kadar getirdik! Nüfüs kağıtlarınız, kimlikleriniz, ehliyetleriniz, sosyal güvenlik kartlarınız...............itinayla PVC ile kaplanır" anonsunu bıkmadan, usanmadan dile getiren hanımefendiye bir saygı duruşu aslında. Telif hakkı olsaydı Türkiyenin -belki dünyanın?- en zenginleri arasında olacaktı. Bu anons ortaya çıktıktan sonra kimsenin cüzdanı eskisi gibi olmadı. Bu kadın kimdi? Adı neydi? Benimle dans eder miydi? O kadar da değil...

Adını bildiğim kadınlar da mevcut elbette. Ama onlarla dans etmeye hiç niyetim olmadı. Çünkü ben dans etmeyi bilmem. Ama onları PVC ile kaplatabilmek isterdim sanırım. Neden mi? Çünkü buruşmaya, solmaya, yıpranmaya ve kırılmaya son. -Okuyucu koca yazının sadece burasında blog sahibi hakkında çıkarımlarda bulunacaktır, eminim-

Wiki alıntısını okuduysanız PVC nin  insan sağlığı hakkında endişe uyandırdığı söyleniyor. Buna ancak gülerim, nitekim sağlık konusu olduğunda insan/lar başlı başına endişe kaynağıdır, ankisiyite falan.

Çok uzun zaman sonra PVC kaplatmayıp, soldurduğunuz ya da kırdığınız kartlarınızdan biri gelip size naber derse yapabileceğiniz iki şey vardır: bir gerçekten olduğunuz gibi davranmak, iki sahte tavırlar takınmak. Sahte tavırlar lafını bir rap şarkısında duyduğumdan beri çok benimsedim. Evet, iki seçeneğiniz vardır. Seçenekler hep vardır.

Bu arada Suriye'ye gidip geldim bir kaç günlüğüne. Komikti her yer ve kabirlerle doluydu.
Sonra Ğ için Z ye teşekkürler. Umarım tepsiyi sıkı tutarsınız. İyi ki varsınız.

Şu an sol kolumda bir sızı var. Muhtemeldir ki bugünkü aşırı doz nargilenin yan etkisi. Vücudumda bir uyuşukluk etkisi bırakıyor. Bugünlerde birileri ölmeye çok yakın, haberlerini bekliyoruz. Evet, gerçek anlamda ölümden bahsediyorum, biyolojik.

Bir cüzdan hayal ediyorum, göreceli cepleri olan, her ihtimale karşı bir şeyler koyabileceğiniz/saklayabileceğiniz, cebinizde yer tutup tutmadığı hakkında bir hayal ve sivrisinek hissi ötesi bir şeyin olmadığı, ve bu ceplerin içi kimi zaman soluk,yıpranmış, metruk bir kümbetten müşahhas şeylerle dolu olsun, kimi zaman da PVC ile kaplanmış şeyleri koyabileceğim en ve boyda.

Cüzdan demişken: "Aslında paran olacak......."*

Selametle.


*Sezgin'e teşekkürler.







 

Yorumlar